بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتخاب کاروان‌های حج ۱۴۰۳ آغاز شد + راهنمای ثبت نام و انتخاب کاروان

  • کد خبر: ۲۱۳۶۷۳
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
انتخاب کاروان‌های حج ۱۴۰۳ آغاز شد + راهنمای ثبت نام و انتخاب کاروان
انتخاب کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ از امروز (۶ اسفند ۱۴۰۳) آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - رئیس سازمان حج با اشاره به امکان انتخاب کاروان به‌صورت حضوری گفت: برای سهولت روند ثبت‌نام تکمیلی، دفتر‌های زیارتی امروز با وجود تعطیلی از ساعت ۸ صبح باز هستند.

امسال زائرانی که علی‌الحساب ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده باشند، می‌توانند کاروان انتخاب کرده و حدود یک هفته بعد هزینهٔ نهایی را بپردازند.

هزینه حج تمتع چقدر است؟

کل هزینهٔ حج آتی ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان است که برای ثبت‌نام قطعی باید زائران حدود ۲۲ تا ۴۸ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند. ثبت‌نام تکمیلی تا ۹ اسفند ادامه دارد.

منبع: فارس

راهنمای ثبت‌نام و انتخاب کاروان حج ۱۴۰۳ 

انتخاب کاروان و ثبت‌نام قطعی حج ۱۴۰۳ از طریق سامانه my.haj.ir انجام می‌شود.

اولویت ثبت‌نام با افرادی است که قبلا در سامانه reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام کرده و وجه علی‌الحساب به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده باشند. سازمان حج و زیارت قبلا دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه ۱۳۸۶ را برای پیش ثبت‌نام فراخوانده بود.

همچنین، افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بوده و انصراف نداده‌اند، نیز می‌توانند با طی فرآیند ثبت‌نام از یکشنبه ۶ اسفندماه، کاروان خود را انتخاب کنند.

ثبت‌نام غیرحضوری است و متقاضیان پس از انتخاب کاروان از آن سامانه، ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفتر مدیر کاروانی که انتخاب کرده‌اند، مراجعه کنند و سایر مراحل ثبت‌نام از جمله تحویل مدارک، انجام معاینات و دریافت تأییدیه پزشکی را پیگیری کنند.

برای تکمیل ثبت‌نام لازم است اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه (به جز ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹) و کارت ملی ارائه شود.

زائرانی که مراحل انتخاب کاروان را تکمیل کرده‌اند، حداکثر ظرف یک هفته مهلت دارند تا از طریق سامانه حج و زیارت به نشانی my.haj.ir هزینه این سفر را کامل پرداخت کنند.

تمام متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

سهمیه حج ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

اعزام زائران ایرانی به حج نیز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. این سفر حدود ۳۰ روز طول می‌کشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->